You belong with me ~ Kapitel 18

~Gemma's POV~
 
Bilresan tar lång tid, killarna hade tydligen en lägenhet i utkanten av New York som vi skulle fly till tills det hade lugnat ner sig borta i L.A. I baksätet låg Eleanor och sov mot Louis axel samtidigt som Perrie kollade ut genom fönstret och verkade drömma sig bort.
 
"Are we there yet?", frågar jag och kollar på Harry.
 
"One more hour I think.", svarar han utan att släppa blicken från vägen.
 
"I need to pee..", mumlar Perrie och Harry suckar och svänger av från vägen.
 
"There, out and pee.", säger Harry och hon hoppar ut ur bilen.
 
"I have to pee to.", mumlar jag och följer efter henne.
 
Killarna går ut ur bilen, Eleanor sover antagligen fortfarande, och kollar på oss.
 
"Turn around!", skrattar jag när jag ser att deras blickar är riktade mot oss.
 
"No way, show us them asses!", skrattar Harry och jag himlar med ögonen.
 
"Come on Perrie.", fnissar jag och drar med henne in i skogen.
 
"Were are we going?", frågar hon.
 
"Well I aint gonna let them watch me as I pee.", flinar jag och hon nickar.

"Oh I didn't even notice.", skrattar hon.
 
Vi gör våra 'behov' och sedan återvänder vi till killarna och Eleanor.
 
"Morning El.", ler Perrie mot flickan och placerar sig i bilen.
 
"Morning.", gäspar hon och tar en plats brevid Perrie. 

Resten av oss hoppar in och jag låter mig själv falla till en djup sömn.
 
 
"Honey we're here.", viskar Harry och ruskar till mig försiktigt.

"Huh?", mumlar jag och öppnar ögonen långsamt.

"We're here, c'mon, we gotta hurry before anyway sees us.", viskar han och tar mig i hans famn.
 
Jag är för trött för att vägra och kämpa emot så jag sluter mina armar runt hans nacke och vilar mitt huvud mot hans bröstkorg.
 
"Someone is on a good mood.", skrockar han och jag känner hur hans bröstkorg vibrerar när han skrockade.
 
"Mhm.", gäspar jag och jag kollar upp mot honom och ser ett leende växa på hans läppar.
 
"Welcome to your new home.", säger han och placerar mig på en soffa.
 
Jag gnuggar ögonen och studerar rummet. Det är ett stort vardagsrum med 2 soffor och en stor TV, till höger ligger ett kök och till vänster ett badrum. Bakom mig fanns en trappa till en övervåning där jag antar att våra sovrum ligger.

"How can you afford this?", frågar jag fashinerat och han skrattar.

"Let's just say my work really pays of.", flinar han och går upp för trappan med våra väskor.
 
Jag sträcker på mig och reser mig upp.
 
"Perrie?", frågar jag och kollar runt.
 
"In the kitchen!", svarar hon och jag går in till köket där hon sitter vid ett runt matbord tillsammans med de andra tjejerna.
 
"I miss Ariah, she should have come with Lou-..", men jag hinner inte avsluta innan Perrie skjuter in en armbåge i min höft. "Ow, what was that for?"
 
"Who is Ariah? Your friend back home?", frågar Eleanor och då förstår jag att hon inte visste.
 
"Oh.. Uhm.. Yeah, exactly.", det var inte direkt en lögn men det var inte det jag ville ha sagt.
 
"Girls we're going out and check the area, we'll be back in 30!", ropar Zayn från dörren innan flera fotsteg hörs lämna huset innan dörren smälls igen.
 
Vi sitter tysta allihopa och kollar på varandra ett tag tills Danielle ställer sig upp och smäller händerna i bordet.

"Guys we gotta get out of here.", säger hon allvarligt.
 
"No way Dani, I wont get myself in trouble.", protesterar Perrie.
 
"C'mon we can't be trapped here, Perrie, we can just sneak out in the midle of the night and turn them into the police, it will be easy.", säger hon och kollar på oss.
 
"I actually agree on that idea.", mumlar Felicia.
 
"GIRLS!", utbrister jag och och reser mig upp.
 
"What Gemma?", frågar Eleanor, "It's an great idea, we'll be free!"
 
"No it isn't, let's just stay here with our boys!"
 
"Our boys?", frågar Danielle, "Please don't tell me you actually starting to like Harry, and that you think he likes you back."
 
"I don't like him I just think we'll get things worse if we leave.", mumlar jag och går mot dörren. "And I'm not gonna listen to this and be absued because of your mistakes."
 
Jag går med arga steg uppför trappan och kollar i det stora rummet framför mig. Det var 3 dörrar till vänster och 2 till höger, de till höger var någon aning större än de andra och jag antar att de två tillhör Harry och Louis, men mina ögon fastnade på den lite undangömda dörren bakom en växt och jag går med försiktiga steg dit och drar bort blomkrukan och öppnar dörren som visar en trappa. Jag kollar bakom mig för att försökra mig om att ingen är bakom mig innan jag går upp för den mörka trappan. Längst upp så var ännu en dörr som jag öppnade som ledde ut till ett stort tak. Jag flämtar till åt den vackra utsikten, bakom den stora skogen så kunde man se skymten av ljusen från New York lysa upp natten. Det var så underbart vackert att jag kunde stanna där hela natten, men det var sent och killarna skulle vara hemma när som helst och jag antar att det finns en anledning till att de försökt täcka för dörren med en planta, dock var de ju inte de smartaste om de trodde att plantan skulle dölja dörren.
 
Jag drar in ett djupt andetag av den friska luften innan jag skynder mig ner och tillbaka till rummet och flyttar tillbaka plantan, jag andas lättat när jag hör ytterdörren stängas vilket betyder att jag precis hunnit innan killarna kom hem. Jag sätter mig på soffan på övervåningen som stod framför ett fönster och kollar på utsikten.
 
"Gemma?", ropar Harry och hans fotsteg närmar sig. 
 
"There you are baby.", mumlar han mot mitt öra när han böjer sig ner och kramar om mig bakifrån.

"Yes, here I am.", ler jag och han sätter sig bredvid mig.
 
"Why aren't you downstairs with the other girls?", frågar han oroligt.

"I felt to be alone.", harklar jag mig. 
 
"You sure that's the truth?", frågar han och studerar mig. 

"Yes, I'm tried, goodnight.", muttrar jag och springer till en av dörrarna.
 
"Wrong door sweeite.", skrattar han och pekar på den rätta.
 
"Oh.. Uhm.. I knew that.", försöker jag och försvinner in i rummet.
 
"Night sweetie, see you tomorrow!", ropar han precis när jag stängt dörren.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
8 kommentarer för nästa :)? <3
 
Inte rättat så förlåt om de många fel <3 love u <3

Kommentarer
Postat av: Karin

Meeerrrrr

2013-10-16 @ 18:39:55
Postat av: gaby

MER MER NU NU

2013-10-16 @ 18:41:10
Postat av: Karro

MEEEEEEERA! :D

2013-10-16 @ 18:41:58
Postat av: Mika

ILYSM

2013-10-16 @ 18:48:23
Postat av: Isabell

Meeeeer

2013-10-16 @ 18:54:56
Postat av: Amanda

meeeeeeeeeeeeeeer

2013-10-16 @ 18:59:19
Postat av: Elin

MEER :'D

2013-10-16 @ 19:17:24
Postat av: Julia

YAYYAYAYAY

2013-10-16 @ 20:23:16
Postat av: Alexandra

Meeer :D

2013-10-16 @ 20:54:13
Postat av: Katta

Meeeer <3

2013-10-16 @ 21:05:39
Postat av: Jessica

MEEEEEEER , that's all i can say

2013-10-16 @ 21:28:07
URL: http://fanfictionsonedi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0