You belong with me ~ Kapitel 3

~Gemma's POV~
 
Jag gick raka vägen tillbaka till lägenheten och smällde igen dörren och var noga med att låsa ifall någon av männen skulle ha följt efter mig. Jag fiskar upp mobilen ur fickan och slår Ariahs nummer, signal efter signal kommer men inget svar. Jag stönar och lämnar ett röstmedelande;
 
"Hey Ari, we're are you..? I'm worried now since I saw you leaving with that guy... Please call me..."
 
Jag sätter mig ner i soffan och glor upp i taket en bra stund, vänder blicken mot klockan och ser att 15 minuter passerat utan ett svar från Ariah. Genast börjar skicka sms, mest över oro men också av en aning uttråking.

To Ariah 12:01am
 
Were are you?!
 
To Ariah 12:02am
 
Seriously, answer, I'm worried..!
 
To Ariah 12:05am
 
Okay I'm calling the cops soon...
 
Jag ska precis slå 911 när ytterdörren öppnas med en kraftig smäll mot väggen den slår i.

"WE'RE HOME LOSERS!", fnissar Madison och slår sig ner bredvid mig.

Bakom Alison skymtar jag Ariah och hon kliar sig nervös i nacken och stänger dörren efter sig och låser.

"Lucky you came Ariah, or else we would be stuck in nowhere!", mumlar Alison och gör en dramatisk handgest när hon nämner ordet 'nowhere'.
 
"Just go to bed guys.", muttrar hon och slår sig ner vid matbordet några meter från vardagsrummet.
 
"Well you aint so funny.", muttrar Madison och vinglar mot sitt rum, Alison preics bakom på väg till sitt rum.
 
Ariah placerar sina armbågar på bordet och lutar sitt aniskte mot hennes handflator.

"Listen Gemma, I'm gonna tell you everything... Okey? I promise...", suckar hon och flyttar på sina händer och gör ögontakt med mig.
 
"Where were you Ariah..? I was so worried... I left you like a thousand messages...", viskar jag försiktigt och slår mig ner mitt emot henne.

"I was with Louis."
 
"Wait, who?"
 
"Louis Tomlinson, the guy you saw me left with."
 
Det blir tyst ett tag samtidigt som jag tar in informationen hon just sagt.
 
"So how did it go with Harry?", frågar hon och kollar på mig med ögonen full av oro.
 
"Who?", frågar jag förvirrat och höjer på ögonbrynen.
 
"Harry Styles, best mate with Louis?", säger hon som om det vore uppenbart men när hon ser minen som jag har på mina läppar så fortsätter hon, "Honestly Gemma if you gonna sleep with someone you atleast need to know their name."
 
"What the hell are you talking about? I didn't sleep with anyone?!", utbrister jag och hon kollar på mig med stora ögon.

"What the fuck, you didn't sleep with the guy?!", viskar hon strängt vilket jag inte förstod varför, jag menar varför i hela friden skulle jag ha sex med en helt främmande kille?
 
"Well he kind of asked me but I simply told him no.", säger jag och känner mig en aning stolt.
 
"Oh fuck Gemma, why?", jämmrar hon sig och placerar återigen ansiktet mot handflatorna.
 
"Well I don't know him, he could have a disease or something!", försvarar jag mig och hon flyttar ännu en gång på händerna och ger mig en allvarlig blick.
 
"No Gemma you just don't understand what you've just done, Harry is the gang leader he always get what he wants!", säger hon nu med en aning panik i rösten. 
 
Hon granskar mig upp och ner, stirrar noga på varenda kroppsdel där jag låtit min hud visas.
 
"What are you doing?", frågar jag när jag märker hennes agerande.

"He must have hit you? Or atleasted yelled?", säger hon mer som en fråga än ett påstående.
 
"Nope, he didn't touch me.", säger jag och lutar mig bakåt på stolen så min rygg vilar skönt mot ryggstödet.
 
 "What the heck? What did he say to you when I left with Louis?", frågar hon allvarlig ton och en lika allvarlig blick.

"Uhm, let's see.." börjar jag innan jag minns det, "He said 'see you around darling'"
 
"Oh shit Gemma, you fucked it up real hard.", suckar hon och skakar på huvudet.
 
"And what does that mean? I didn't do anything, did I?"
 
"Styles gang rules these streets, they always get what they want from whoever they want and by rejecting Harry you made it like a game Gemma, he wont stop until he gets you."
 
Hon reser sig upp och gnuggar ögonen av både trötthet och orolighet.
 
"Just please, please be careful Gemma, they're dangerous.", avslutar hon innan hon vänder sig om och går in till sitt rum.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
4 kommentarer till nästa? ;D <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mer, är fan redan fast ;')

2013-10-10 @ 18:30:54
Postat av: gaby

Meeermermermermer

2013-10-10 @ 19:51:27
Postat av: lisa

Shit meer nuu!

2013-10-10 @ 20:49:59
Postat av: Amanda

OMG MER

2013-10-10 @ 21:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0