You belong with me ~ Kapitel 5

~ Gemma's POV~
 
"Gemma come on, you can't stay in your room all day..!", säger Madison samtidigt som hon knackar på dörren.
 
Efter den mötet med Harry tidigare idag hade jag struntat i resten av mina lektioner och gått raka vägen hem och låst in mig i mitt rum, den ända jag kunde ge tillåtelse att komma in var Ariah eftersom hon troligen skulle kunna ha något tips på vad jag skulle göra, jag behövde hennes råd.
 
"Fine Gem, me and Ali is going out for a while... You'll be okey..?", suckar hon med orolighet i rösten.
 
"Call me if it is anything..", säger Alison försiktigt och de går mot dörren.
 
Jag lägger mig i sängen och drar täcket över mig och lyssnar på deras fotsteg i hopp om att de snart ska försvinna ur lägenheten, jag ville vara ensam i tystnaden.
 
"Well hello.", hör jag Madison fnissa och jag sätter mig upp i sängen för att försöka tjuvlyssna på konversationen eftersom troligen skulle inte Madison prata så flörtigt med Alison.
 
"Oh Gemma? She's in her room, good luck getting her out.", hör jag Alison fortsätta.
 
Jag hör personen mumla något, jag kan inte riktigt uppfatta vem personen var.
 
"Hey Gem, why didn't you tell us you had a date?!", ropar Madison och smäller igen dörren bakom sig.
 
Date? Jag hade ingen date? Mina ögon spärras upp när jag hör tunga fotsteg komma närmare och snart hörs mjuka knackningar på min dörr.
 
"Open up, sweetheart.", hör jag Harrys röst säga.
 
Jag håller mig tyst i hopp om att han kommer anta att det här inte är mitt rum om jag inte svarar, fast jag är egentligen skyddad av den låsta dörren.
 
"Sweetie, open up, we're going out", fortsätter han, rösten starkare eftersom hans tålamod börjar rinna ut.
 
Jag fortsätter ignorera honom när jag hör hur det börjar pillas i låset på dörren, försiktigt drar jag upp täcket över hela mig tills jag hör dörren öppnas. Jag drar ner täcket från anisktet och får syn på Harry stå och kolla ner på mig med ett flin. Han granskar mitt ansikte noga tills han väljer att ta tag i täcket och slänga iväg det på golvet för att studera min kropp som jag som tur är har gömt bakom underkläder och en stort T-shirt.
 
"C'mon, get dressed, we're going out for dinner.", beordrar han men jag svarar inte utan plockar upp täcket från golvet igen och placerar det över mig igen.
 
"How did you get in here..?", frågar jag tyst och hans tålamod börjar ta slut.
 
"It was easy, now - Get. Dressed. Now.", väser han och tar tag i mitt täcke som jag håller i hårt - vägrar att släppa trots att jag vet att jag bara drar ut på hans tålamod ännu mer.
 
"FUCKING GET CHANGED!", ryter han och får äntligen täcket ut ur mitt grepp och han slänger det till andra sidan rummet så jag ska vara utom räckhåll från det.
 
"I'm not going anywhere with you.", säger jag samtidigt som jag himlar med ögonen.
 
Harrys tålamod är slut, han tar tag i min käke och vrider på mitt huvud så jag tvingas ha ögonkontakt med honom.

"I'll be back in 5 minutes and if you're not changed then, well, then I'm gonna dress you myself.", väser han mellan tänderna och lämnar rummet.
 
Jag korsar armarna och sätter mig upp i sängen, jag vägrar. De 5 minuterna passerar snabbt och Harry kommer in igen och han studerar mig och vänder fötterna mot min garderob. Han öppnar dörrarna till garderoben och plockar ut en svart, kort klänning och ett par matchande klackskor. Han går emot mig och kollar på mig med ett stort flin och när jag inser vad han tänker göra så hasar jag mig upp ur sängen och rusar in i badrummet och låser dörren efter mig. I panik letar jag efter ett ställe att fly från och får syn på det lilla badrumsfönsteret. Det var några meter ner till marken men jag skulle nog klara mig utan skador om jag hoppar.
 
"GEMMA!", ryter Harry så högt att jag hoppar till.
 
Jag börjar röra mig mot fönstret och öpnnar det och börjar klättra ut. När jag hör en hög smäll bakom mig så vänder jag mig och får syn på Harrys ögon, helt mörka av ilska. Jag får panik och ska precis släppa taget och låta mig själv falla till marken och börja fly när jag känner Harrys hand ta tag i min arm och dra in mig igen och smäller igen fönstret, direkt efter drar han mig ut från badrummet tillbaka till mitt rum och kastar mig ner på sängen.
 
Jag gnäller till när han tar tag i min tröja och river sönder den, han flinar nöjt när jag kämpar emot och flinet växer när han får syn på min BH som täcker mina bröst.
 
"Now honey, if you just learned to listen it wouldn't be this hard.", säger han samtidigt som han drar klänningen över mitt huvud.
 
Han drar upp mig ur sängen och ler nöjt när han lyckats dra ner klänningen och släta ut den så den såg bra ut, men direkt när det var klart blev jag nerputtad igen samtidigt som hans tyngd kom på min mage. Han sätter sig stadigt på min mage och tar tag i mitt smalben. Dock blir det inte så enkelt eftersom jag fortfarande kämpar emot och lyckats få en spark in i hans ansikte och måste hålla mig för att inte brista ut i gapskratt. Harry reagerar inte dock, han fortsätter sitta still tills han fått på båda skorna, först då reser han sig upp.
 
"Fucking bitch get up now.", ryter han och pekar på dörren, "get your ass up and out through that door now!"
 
"Fuck off Harry.", spottar jag. 
 
"You can't do anything yourself can you?", skrockar han och tar tag i min midja och slänger mig över axeln.
 
Han bär ut mig och rent av kastar mig in i passagerarsätet i hans bil och sätter fast bältet runt mig. Han smäller igen dörren och låser den så jag inte kan komma ut och så går han runt bilen och sätter sig i förarsätet.
 
"Now you better be fucking good while we're out, I'm not just anyone.", fräser han samtidigt som han trycker ner gaspedalen.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Woop Woop, 5 kommentarer för nästa ;')
 
PS. Har stukat foten rejält så blir att ta det lugnt i helgen så har inga planer ikväll & lördag så kommer skriva hela tiden vilket gör att när jag får kommentarerna jag ber om för nästa del så kommer jag posta nästa hyfsat fort, yay! :D 

Tack för att ni kommenterar btw, även fast de bara står "MER" så blir jag sjukt glad att ni faktiskt läser och tar tiden att lämna en kommentar så jag blir uppmanad att posta nästa del! TACK <3 :D

Kommentarer
Postat av: Jessica

Även fast Harrys personlighet i ffen inte är som i "reallife" så är du grymt duktig! Längtar tills den dragit igång ordentligt och längtar till nästa kapitel!:)

Du får jätte gärna tagga mig i bilderna i 1D gruppen så att jag inte missar något kapitel :D @Nialler , heter jag är :)

2013-10-11 @ 19:23:24
Postat av: Ida

Grymt bra! :) längtar till nästa!!

2013-10-11 @ 19:24:51
Postat av: Amanda

du skriver så jävla bra, satsar för att bli författare? :D mer snälla ? :D

2013-10-11 @ 19:25:19
Postat av: Gaby

MER FOR GODS SAKE

2013-10-11 @ 20:22:16
Postat av: Isabell

Mer omg :o

2013-10-11 @ 20:48:31
Postat av: Karro

MEEEEEEEEEEEEEEEEEER! :DDDDDDD

2013-10-11 @ 22:06:12
URL: http://karromyworld.blogg.se
Postat av: Emma

Så jäkla duktig är du!! :)

2013-10-11 @ 22:24:54
Postat av: lisa

Skulle inte sitta fel med ett eller några fler kapitel!

2013-10-11 @ 22:32:04
Postat av: Katta

Sjuuuukt bra , vill ha meeeer !!!! <3

2013-10-11 @ 22:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0