You belong with me ~ Kapitel 7

~ Gemma's POV ~ 
 
Vi åt under tystnad mitt emot varandra vilket jag inte hade förväntat mig, jag trodde han skulle prata då och då och nämna sina kommentarer som jag spydigt skulle svara på och han flinat, jag trodde han skulle fortsätta göra sina motbjudande 'moves' på mig och tafsa på mina lår men han gjorde inget, han satt tyst och åt sin mat, då och då höja blicken för att se att jag satt duktigt på min plats.
 
"Done?", frågar han när han sett att jag inte ätit på ett bra tag och jag nickar.
 
"Then we're leaving.", säger han och lämnar några sedlar på bordet och hasar sig upp från stolen.
 
Han tar tag i min hand med sin och håller i hårt så jag inte ska kunna slita mig loss och han drar mig tillbaka till bilen och öppnar dörren till passagerarsätet och jag sätter mig och spänner fast mig. Harry sätter sig bredvid mig bakom ratten och vrider om nyckeln och motorn går igång.
 
Jag lutar mig bakåt i sätet samtidigt som jag kollar på hus efter hus passerar och snart ser jag äntligen avfarten där man svänger till höger så kommer man till lägenheten där säkert Alison, Ariah och Madison väntade helt till sig av oro eftersom jag inte hört av mig. Men Harry svänger inte höger, han svänger vänster i stället och jag sätter mig rakt upp.
 
"Hey where are we going?", frågar jag med höjda ögonbryn och svaret blir tystnad.
 
Jag korsar armarna och kollar på honom irriterat samtidigt som han har ögonen limmade på vägen helt tyst.
 
"Are you gonna tell me or not?", muttrar jag och han stönar irriterat.
 
"If I don't answer it should be obvious that I wont tell you?", muttrar han och jag höjer på ögonbrynen yttligare.
 
"Wow really? Just fucking tell me."
 
"I just want you to meet some people."
 
Mitt hjärta börjar slå fortare igen, han kommer ta mig till deras hus, tvinga mig träffa resten i hans gäng, de farligaste personerna som fanns här i L.A, de som tar det de vill ha, gängmedlemmarna till mannen som just kidnappat mig och slagit mig på baksidan av en resturang för jag ville iväg från honom.
 
"I don't want to..", viskar jag och han vänder ansiktet mot mig och sedan tillbaka till vägen.
 
"You think you have a choice? Aww that's so cute babe.", flinar han och jag sträcker ut tungan mot honom.
 
"Save that tongue for me later.", säger han samtidigt som han slickar sig runt läpparna.
 
"Gosh you're disgusting.", mumlar jag äcklat och kollar ut genom fönstret och hör han skrocka bredvid mig.
 
Tystnaden tar över ännu en gång samtidigt som vi åker runt i mörkret och jag tar uttråkat upp min mobil för att informera Ariah vad som händer. Precis när jag gått in på 'Meddelanden' så tvärstannar bilen och jag flyger fram en bit, klarar mig säkert tack vare säkerhetsbältet.
 
"What the hell are you doing?!", ryter jag och vänder aniktet mot Harry.
 
Han kollar på mig med ilskna ögon och håller ut handen mot mig.
 
"The phone.", säger han och jag skakar på huvudet.
 
"No way doughe bag.", muttrar jag och han tar tag i min handled.
 
"Give it.", väser han men jag gör det inte, "NOW.", nästan skriker han och då blir jag för rädd och ger motvilligt upp och placerar mobilen i hans handflata.
 
"You need to learn to listen sweetie.", muttrar han irriterat och börjar köra igen.
 
Jag hilmar med ögonen och såklart ser han det; "And I've said I don't like when people roll their eyes at me.", varnar han och jag sjunker ner lite i hopp om att försvinna.
 
Vi åker i kanske 10 minuter tills Harry svänger in på en parkering som tillhör ett gigantiskt hus. Jag gapar när bilen stannar och jag inser att vi ska hoppa ur och det är här han bor.
 
"Out.", muttrar han och öppnar sin dörr.
 
"I would if I could  but someone locked the door.", mumlar jag och höjer på ögonbrynen.
 
Han ger ett snett leende och rundar bilen och öppnar dörren åt mig.
 
"Now you can go out.", säger han och jag nickar.
 
"Obviously? But I wont, I don't wanna meet your friends or whatever they are to you.", spottar jag och han flinar som vanligt.
 
"Darling, come on, you make everything so hard."
 
Han tar tag i min vrist och drar ut mig ur bilen och in mot huset samtidigt som jag stretar emot helt i onödan eftersom jag redan vet att Harry är minst 100 gånger starkare än mig. Han öppnar dörren som man direkt ser deras enorma vardagsrum och på soffarna sitter han som jag minns som Louis tillsammans med en brunhårig man och två tjejer i ungefär min ålder, båda brunetter med långt, vackert hår.
 
"Boys I want you to meet someone.", ropar han så fort han stängt dörren efter sig.
 
Yttligare två killar kommer in, ena blondin och andra svarthårig och även en blond tjej är bakom den svarthåriga.
 
"Guys this is Gemma.", börjar han och sedan peka på varje man en efter en, "Gemma this is Louis, Liam, Niall and Zayn."
 
De alla nickar som en hälsning och jag korsar armarna utan att reagera till svar.
 
"And those are Danielle, Liams girl, Felicia, Nialls girl and that's Perrie, Zayns girl.", säger han och pekar på varje tjej.
 
Jag studerar deras ansiktsuttryck noga, de ler stort och hälsar vänligt med små, blyga "hi", de ser nästan ut som... de vill vara här? 
 
"You better stop pulling that grumpy face around here or you'll have it.", väser Harry och de andra killarna börjar skratta eftersom de antagligen hört vad Harry sagt.
 
"Harry is the worst around here, you better do as he say, love.", flinar Louis och ploppar ner på soffan.
 
Jag biter mig i läppen och klistrar på ett leende på läpparna.
 
"Hi I'm Gemma.", ler jag och kollar på Harry om jag gjorde bra ifrån mig och han gav en diskret nick till svars.
 
"Good girl.", viskar han i mitt öra och slår till mig på rumpan så jag hoppar och piper till, återigen börjar killarna skratta åt mig.
 
"Can I just use the bathroom please?", muttrar jag och han kollar på mig.
 
"Sure, but there is no escape so don't even bother to try anything.", får han ur sig och leder mig till hans rum och pekar på en dörr.
 
Jag öppnar dörren som leder till badrummet och stänger den och låser fort efter mig. Jag biter tag i innersidan av kinden och lutar mig på dörren som jag sakta glider ner för så jag till slut sitter på golvet och kramar om mina knän - jag har ingen mobil och är fast i ett hus tillsammans med det mest fruktade gänget i L.A. Ingen vet att jag är här vilket betyder ingen hjälp, jag känner hur tårarna börjar hota - vad händer om jag aldrig kommer härifrån?
 
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 
 
Tack för era fina kommentarer, ler varje gång jag läser de! :')
 
6 kommentarer för nästa<3 (:

Kommentarer
Postat av: Elin

SÅ BRAAA

2013-10-12 @ 10:35:06
Postat av: Moa

MEEEEEER :'D

2013-10-12 @ 10:41:10
URL: http://differentfanfics.blogg.se
Postat av: gaby

MEEERR

2013-10-12 @ 10:47:57
Postat av: larry shipper

så bra!! mer :)

2013-10-12 @ 11:16:53
Postat av: Ellinor

meeerr :))

2013-10-12 @ 12:41:38
Postat av: Isabell

Mer snällaaaa

2013-10-12 @ 12:43:14
Postat av: Amanda

meeeeeeeeeeeeeeeer :DDDDDDDD

2013-10-12 @ 13:06:56
Postat av: Katta

Snälla meeeeer !!! <3

2013-10-12 @ 13:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0