You belong with me ~ Part 8

~ Gemma's Pov ~ 
 
Jag sitter på badrumsgolvet och tar djupa andetag ett bra tag tills jag reser mig upp och kollar mig i spegeln. Jag såg hemsk ut, klänningen är skrynklig och håret står åt alla håll efter allt kämpande jag gjort mot Harry, och det var inte det värsta, det värsta vad det stora blåmärket som bildats på min ömma, vänstra kind som Harry hade slagit mig på. Jag suckar när jag hör hans fotsteg återvända in i rummet och jag kollar ner i golvet.
 
"Open up darling.", säger han och knackar kraftigt på dörren.
 
"No..", börjar jag i protest men sedan minns jag mitt straff om jag säger emot, "I'm not done yet.", harklar jag mig och hoppas han går på det men jag bara hör han skrocka.
 
"Honey don't even try, you've been there for a good 10 minutes so you're done, now open up.", skrockar han och jag vet att han sitt vanliga flin på hans läppar.
 
Jag suckar och går nervöst mot dörren som jag sakta öppnar där min teori bekräftas, det stora flinet är såklart klistrat på hans läppar. 

"Hi gorgeous.", ler han och drar in mig i hans famn så min kind hamnar mot hans bröstkorg.
 
Jag höjer diskret på ögonbrynen, tror han verkligen att jag ska krama honom? Men motvilligt gör jag det eftersom jag inte vill hamna på hans dåliga sida igen, nu verkar han i alla fall ha lugnat ner lite.

"Wanna go meet the others?", frågar han och jag skakar på huvudet och han suckar, "well you are anyway so let's go."
 
Han tar tag i min arm stenhårt och jag jämrar mig av smärta samtidigt som han drar ner mig för trappan tillbaka till vardagsrummet. 
 
"Now be social.", väser han tyst och placerar mig i soffan samtidigt som han lämnar rummet. Jag kollar på min handled som är röd efter hur hårt hans grepp hade varit.
 
Jag kollar nervöst runt om mig, Perrie, Danielle och Niall satt på sofforna och kollar på mig med konstiga blickar.
 
"Hi, I'm Perrie.", hälsar den blonda flickan med ett stort leende efter ett tag och jag möter hennes blick.
 
"Hello, I'm Gemma...", viskar jag och hennes leende försvinner en aning.
 
"Something wrong?", frågar hon med lite oro i rösten vilket jag inte förstår varför, hon känner inte mig så varför vara orolig över mig? Och är det inte uppenbart att något är fel, jag är kidnappad av en gängledare, ska jag vara lycklig över det eller?
 
Jag kollar bakom mig där Harry har återvänt in i rummet och placerat sig lutandes mot dörrkarmen och kollar på mig med en varnande blick o jag vänder huvudet tillbaka till Perrie, klistrar på ett leende och skakar på huvudet.
 
"No everything is fine.", svarar jag och ler svagt.
 
"You hungry?", frågar Niall och jag skakar på huvudet.
 
"I'm just a bit tired.", mumlar jag och genast är Harry bakom mig.
 
"Then let's sleep.", säger han och räcker ut sin hand och när jag inte tar den så kastar han mig över axeln och bär upp mig till hans rum och slänger mig ner i sängen.
 
Han går till sin garderob och plockar ut en svart T-shirt och sträcker fram den till mig och jag kollar bort från hans erbjudande.
 
"What now? You wanna use the bathroom again?", säger han ironiskt men jag nickar och rusar in i badrummet.
 
Han är snabbt efter mig och jag hinner inte ens stänga dörren tills han är i vägen för mig.
 
"Oh sweetie, are you avoiding me?", flinar han och när jag skakar på huvudet så får jag en till smäll på samma kind som tidigare.
 
"P-p-please...", gnyr jag och han möter min blick.
 
"Please what darling?", viskar han roande.
 
"Please stop hurting me...", viskar jag och låter min blick falla till golvet.
 
"But you need to learn to listen sweetheart." förklarar han och drar mig tillbaka till hans säng och sträcker återigen ut den vita T-shirten.
 
"I don't wanna sleep here, I wanna go home..", säger jag tyst och kollar på honom.
 
"Well you're staying so just make the best out of it.", muttrar han otåligt och jag blir orolig att han snart tappar tålamodet så jag tar tag i tröjan han erbjudit och ett litet leende dyker upp på hans läppar.
 
Han tar av sin tröja och sina byxor och trär på sig en ny vit T-shirt och lägger sig i sängen i väntan på att jag ska göra samma sak.
 
"I'm not gonna change in front of you.", muttrar jag och tar tröjan i min hand och går in i badrummet och tar av mig klänningen och trär på mig tröjan som luktar precis som Harry, gott men obehagligt. 
 
Jag går tillbaka till Harry och kollar på honom med höjda ögonbryn.

"Well where am I gonna sleep then?", frågar jag och han skrattar.
 
"Here of course.", flinar han och drar ner mig i sängen och lägger en arm runt mig för att låsa fast mig.
 
"No way." protesterar jag vilket gör hans grepp hårdare.
 
"Goodnight sweetheart.", mumlar han samtidigt som han stänger sina ögonlock.
 
Jag suckar, det här kommer bli en lång natt...
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
7 kommentarer för nästa? <3 c: 
 
Förlåt btw, inte det bästa kapitlet :/ 
 
PS. snälle ni e jättegulliga som vill ha mer men posta inte flera gånger med olika namn, jag ser på IP:n om det är samma eller inte ^-^ Thank chuuu :)

Kommentarer
Postat av: Casandra

MER OH SHIT VA BRA

2013-10-12 @ 14:28:42
Postat av: karro

MEEERRRAAA!! :DDDDDDDD
DDUUU ÄÄÄ SÅÅ BRAAAA! :'DD

2013-10-12 @ 14:29:07
Postat av: Elin

DU GÖR HELA MIN DAG IDAG !!! MER

2013-10-12 @ 14:59:13
Postat av: Mikaela

oMG tHE fEELS

2013-10-12 @ 15:27:31
Postat av: gaby

MERMERMERMERM

2013-10-12 @ 17:05:10
Postat av: B

Mer snälla ! :)

2013-10-12 @ 17:33:32
Postat av: Johanna

Omg mer, du är så sjukt duktig! SJUKT :'D!

2013-10-12 @ 18:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0